2008.09.11. 11:48 Erika68

Kell nekünk a buszsáv ???

Nézzük csak, kinek is van szüksége a budapesti buszsávokra

 

Hát persze, annak aki tömegközlekedéssel járja a várost. A megkülönbözetett sáv, előnyt biztosít a buszok haladásának, taxisoknak, és a könnyebb jobb kiskanyart teszi lehetővé.

Nyílván, aki dolgozni, vagy megbeszélésre siet és a BKV buszos tömegközlekedését használja, annak rendkívül hasznosnak bizonyulhat, hogy a busznak, elméletileg nem kell a sorára várnia, nem kell a dugóban időznie, hanem gördülékenyen tud haladni., ezzel kiszámíthatóbbá válik az érkezés ideje, emellett sok idegszálat is megspórol, aki így utazik.

 

Ezek mind a buszsáv mellett szólnak, de mi a helyzet az autósokkal. Na persze mondhatná mindenki, miért autóval közlekedsz ebben a forgalmas városban, amikor rengeteg előnye van a BKV intézményének.

Nos, arról most nem is szeretnék beszélni, hogy azért járok autóval, mert sokkal olcsóbb, mint a BKV járatain 2-3 –szori átszállással közlekedni, főleg, ha többen vagyunk. (Hogy hova teszi a BKV ezt a rengeteg pénzt ????), és arról sem beszélek, hogy pocsék állapotban lévő, légkondi nélküli buszokban kellene izzadnom egy másik izzadt testhez simulva, büdösben, agyonnyomva kellene közlekednem., és arról sem beszélek, hogy muszáj autóval közlekednem, mert szállítanom kell ezt-azt.

 

Viszont beszélnem kell a buszsáv hátrányairól is, az autósok szemszögéből.

A budapesti közlekedés katasztrófális, melynek több kiváltó oka van. Főleg az útépítések, felújítások és lezárások miatt, emellett a környező 200 km-ről dolgozni bejáró ingázok miatt, akik Budapest 3 milliós lakosságát 6 millióra emelik egyes munkanapokon és nem utolsó sorban az idétlen rendezvények miatt, gondolok itt bicikli versenyek, maratoni futások, motoros felvonulás, stb, melyek feltétlenül Budapest utcáin kell, hogy megrendezésre kerüljenek, hogy mindenképpen bénítsák a forgalmat, mert nem lehet semmiképpen külterületre rendezni, egy levegőben egészséges erdőben mondjuk.

 

Na persze, hibázik az ember, főleg a rendezők, de „egyszónakisszázvégevan”, nagyon-nagyon sok az autó és egyéb közlekedési jármű Budapest területén.

És mivel rengeteg a jármű, ezért éppen nem az utak és sávok leszűkítésére lenne szükség a buszsáv megteremtésével, hanem éppen ellenkező irányt kellene venni, bőviteni az utakat és rendezettebbé tenni a közlekedést.

Egy ez idáig kétsávos úton, az egyik sávot öntörvényűen kinevezték buszsávnak, melyre autós nem hajthat és üresen árválkodik, míg arra nem téved egy BKV busz 5-10 utassal, addig a maradék egy sávban kilométeres sorokat állnak az autósok, persze ezzel lebénítva az elöző kereszteződésben lévő buszsávot.

Hát kérdem én van erre szükség, logikusnak tűnik ez a rendelet ? Mert, ha igen akkor én nagyot tévedek.

És különben is, miért kell annak a buszon utazó 4-5 utasnak hamarabb a munkába érnie, mint a sok autósnak, mer Ő a BKV-t használja rengeteg pénzért ????????????????

 

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://buszsav.blog.hu/api/trackback/id/tr100658462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mmatyas 2008.12.05. 13:49:56

Teljesen egyetértek veled !!!!!!!!!!!!

hzs3921 2009.06.15. 00:49:22

Ez egy baromság! Persze, hogy kell a buszsáv! Hol lenne már drágább a BKV, mint a benzin? Ki az a majom, aki háromszori átszállásra elsüt 3db majd 300 forintos jegyet? Erre találták ki a bérletet, kérem..hol autózol te keresztül-kasul reggeltől-estig 8 ezereért havonta? Sehol! Vicces látni, amikor százötvenvalahány autó, mindegyikben egyetlen emberke stresszelve araszol reggelente - vajon beérek? lesz parkoló? meg ne húzzák a kocsit! (egyik sem szállít semmit) a semmibe pöfögve havi jövedelmük kb 10% át (bezzeg az áfa emelés mekkora hörgést okozott, ugye..) szóval így vígad a magyar, a napi munkába járással, de bőszen ragaszkodva az autó státusszimbólumához...mert Magyarországon biza luxus az autó, kérem! Luxus lenne átvenni azt a mentalitást, hogy jóidőben biciklivel, bicikliúton?
Néhány évvel ezelőtt letettem az autót. BKV-val járok. Ha pedig szállítanom kell valamit, hívok egy taxit. És évek távlatában kiszámolva nagyjából 200 ezreet spóroltam meg évente, és ez csak az üzemanyag-költség, hol van még a súlyadó, kötelező biztosítás, stb. Azért szégyen gyalázat, hogy egy 2 gyerekes családapa képes havonta (csakazértis) 50-80 ezret elvenni a gyerekeitől (mert rájuk költhetné...) csakazért, hogy autózhasson...ez meg egy másik látásmód...illik rajta elgondolkodni!